يك عضو شوراي شهر ساري گفت: گوش شنوايي براي توجه به مشكلات ساري و برطرف كردن آنها وجود ندارد.به گزارش خبرگزاري فارس از شهر ساري، فرامرز نقيبي يكشنبه شب در سيصد و هشتمين جلسه علني شوراي شهر ساري با اعلام اينكه از همكاران خودم در شورا به خاطر برخي عدم وحدت رويه در پيگيري مسايل ساري گله دارم، اظهار داشت: در نشست اخير با استاندار مازندران از هفت عضو شورا سه عضو شورا حضور داشتند، كه اميدواريم برداشت عدم وحدت نشود.
وي ادامه داد: مازندران و شهر ساري مشكلات خاص خودش را دارد كه بايد براي رفع آن وحدت رويه داشت.
عضو شوراي شهر ساري با اشاره به اهتمام شهرداري ساري براي ساخت پل ميدان خزر اظهار داشت: هنوز دو سوم هزينه ساخت توسط مسئولان مربوط پرداخت نشده است.
نقيبي تعهد دولت در ساخت كمربندي شمالي ساري را 10 ميليارد تومان اعلام كرد و بيان داشت: اگر تعهد دولت در اين بخش عملي نشود هزينهاي براي اين پروژه تعريف نميشود.
وي بودجه شهرداري ساري در سال جاري را 83 ميليارد تومان اعلام كرد و تصريح كرد: تاكنون 45 ميليارد تومان اين بودجه محقق شد و 13 ميليارد تومان نيز به صورت تسهيلات بانكي است.
اين عضو شوراي شهر ساري با تأكيد بر اينكه ساري را بايد به عنوان مركز استان نگاه كرد، يادآور شد: با اين احتساب مازندران 53 شهر دارد كه توجه به ساري به عنوان مركز مازندران بايد مورد توجه قرار گيرد.
نقيبي با اشاره به اينكه ظاهراً صداي ما از سالن جلسات شوراي شهر بيرون نميرود از بيتوجهي برخي مسئولان استان به ساري انتقاد كرد و گفت: نميتوانيم خوب مسايل ساري را انعكاس دهيم و يا گوش شنوايي براي اين امر وجود ندارد.
وي تأكيد كرد: اگر در دولت احمدينژاد ساري به جاي مطلوب خود نرسد، قطعاً در سالهاي آينده در همين وضعيت باقي ميماند.
* راهكارهاي رفع عقبماندگيهاي ساري مورد بررسي قرار گرفت
رئيس شوراي شهر ساري نيز با اشاره به نشست اخير تعدادي از اعضاي شوراي شهر ساري با استاندار مازندران بيان داشت: در اين نشست راهكارهاي رفع مشكلات و عقبماندگيهاي مركز استان مازندران مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
مهدي رضايي فرحآبادي با اشاره به محوريت مطالبات شهرداري ساري از فروشگاه رفاه تصريح كرد: در همان نشست استاندار مازندران تماس تلفني با رئيس فروشگاه رفاه كشور برقرار كرد كه چون رئيس اين مركز بازرگاني تازه به اين مسئوليت رسيده تقاضاي بررسي پرونده را كرده است.
رضايي فرحآبادي با تأكيد بر اينكه اصرار استاندار مازندران بر كمك به اعضاي شوراي شهر و شهرداري ساري براي حل مشكلات مركز استان مازندران است بر تعامل با مديران دستگاههاي اجرايي مازندران براي حل مشكلات ساري تأكيد كرد.
* حفاريها رفت وآمد را با مشكل مواجه كرده است
نايب رئيس شوراي شهر ساري نيز در اين نشست گفت: حفاريهاي غير قابل تحملي در ساري رخ ميدهد كه اين مسئله بايد با حضور دستگاههاي حفار و شهرداري ساري مديريت شود.
ميرصالح صالحينيا در پايان خاطرنشان كرد: به خاطر حفاريهاي زياد در برخي از مناطق مركز استان، رفت وآمد را با مشكل مواجه كرده است.