رئيس كانون بازنشستگان مازندران گفت: مجتمع رفاهي خزرآباد ساري در اختيار كاركنان بازنشستگان خدمات درماني استان قرار گيرد. به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، حسن اباذري ظهر امروز در چهارمين همايش تكريم از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشكي مازندران اظهار داشت: از 5 ميليون و 890 هزار و 289 بازنشسته كشور 5 هزار و 33 نفر بازنشسته مربوط به دانشگاه علوم پزشكي مازندران هستند كه 851 نفر مستمريبگير هستند. وي افزود: اين افراد ماهانه 29ميليارد و 744 ميليون و 928 هزار و 620 ريال حقوق ميگيرند. رئيس كانون بازنشستگان مازندران تصريح كرد: در طول مدت تاسيس كانون و با همكاري سازمان بازنشستگي به بيش از 60 بازنشسته به طور ميانگين پنج تا 10ميليون ريال وام ضروري با بازپرداخت 36 ماه پرداخت شده است. اباذري خواستار تكريم بازنشستگان بيمه خدمات درماني در مراكز درماني مازندران شد و افزود: بازنشستگان فعلي بهترين دوران عمر خود را كه 30 سال خدمت صادقانه بود در عرصه بهداشت و درمان سپري كردند كه با مراجعه به مراكز بهداشتي و درماني در سطح استان با بيمهري مواجه ميشوند. وي با اعلام اينكه بازنشستگان ساير ارگانهاي دولتي در مازندران از خدمات بيمه تكميلي استفاده ميكنند، تاكيد كرد: تمهيداتي انديشيده شود تا با همكاري مسئولان استان نسبت به بيمه تكميلي بازنشستگان اقدام شود. اباذري با اعلام اينكه براي جذب فرزندان بازنشسته دانشگاه علوم پزشكي مازندران تمهيداتي انديشيده شود، افزود: در بين خانوادههاي بازنشسته زن و شوهري هستند كه در اين ارگان خدمت ميكردند و داراي فرزند بيكار هستند كه براي جذب نيروهاي دانشگاه، فرزندان بازنشسته بهكارگيري شوند. رئيس كانون بازنشستگان علوم پزشكي مازندران خاطرنشان كرد: تمام بازنشستگان كشوري سبد كالايي 400هزار ريالي دريافت كردند ولي بازنشستگان دانشگاه علوم پزشكي مبلغي دريافت نكردند كه تسريع در اين امر كمك به معيشت زندگي بازنشستگان ميكند. اباذري با انتقاد از واگذاري مجتمع تفريحي و فرهنگي خزرآباد كه از سال 48 تا 55 از حقوق كاركنان بهداري آن زمان كسر شده بود كه به علت بومي نبودن مدير دانشگاه مورد استفاده بازنشستگان علوم پزشكي مازندران قرار نميگيرد خواستار در اختيار قراردادن اين مجتمع و بهرهبرداري از امكانات آن به نفع بازنشستگان خدمات درماني استان شد.