نماينده مردم ساري در مجلس گفت: بر اساس برنامه پنجم بايد هر ساله دو درصد از اتلاف انرژي كشور كاهش پيدا كند. به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، علي اصغر يوسفنژاد بعد از ظهر امروز در حاشيه مراسم تجليل از بازنشستگان دانشگاه علوم پزشكي مازندران در جمع خبرنگارران اظهار داشت: براي اجراي درست قانون هدفمند كردن يارانهها همه بايد كمك كنيم تا اين طرح به خوبي اجرا شود. وي تصريح كرد: قانونگذار سياست كلي طرح را بيان كرد ولي اجراي اين طرح بسيار سخت است و بعضي از مشكلاتي كه در حال حاضر وجود دارد بايد با تشكيل كارگروههاي استاني زمانبندي و حل شود. عضو كمسيون صنايع مجلس با بيان اينكه حاملهاي انرژي در برخي از صنايع و واحدهاي توليدي تاثير مستقيم دارد، افزود: از 20 هزار ميليارد تومان درآمد دولت در قانون هدفمند كردن يارانهها پيش بيني شد كه 30درصد مربوط به صنايع در بين صنعتگران بازتوزيع شود. وي با اعلام اينكه سياست دولت در اجراي قانون هدفمند كردن يارانهها جلوگيري از افزايش قيمت است و با افزايش حاملهاي انرژي ممكن است توليدكننده آسيب ببيند، افزود: دولت در اين راستا بستههاي حمايتي را براي همه گروهها در نظر گرفته است. نماينده مردم ساري در مجلس خاطرنشان كرد: در اجراي قانون هدفمند كردن يارانهها صنايع بايد دستهبندي شوند و براي جلوگيري از ايجاد ضرر و زيان در بنگاههاي اقتصادي دولت تسهيلات مناسبي را در اختيار توليدكنندگان كالا و خدمات ارائه كرد. وي تاكيد كرد: توليدكنندگان براي جلوگيري از ضرر و زيان احتمالي بايد تغيير ساختار در بهرهوري انرژي در تشكيلات سازماني خود ارائه دهند و به نوعي از اتلاف انرژي در بنگاههاي اقتصادي جلوگيري به عمل بياورند. يوسفنژاد با اشاره به اينكه قانون هدفمند كردن يارانهها از اتلاف انرژي در كشور جلوگيري ميكند، افزود: افزايش راندمان و بهرهوري از ساختار انرژي و تغيير مديريتي در جلوگيري از اتلاف انرژي از ديگر اهداف اين قانون است. نماينده مردم ساري در مجلس شواري اسلامي با اعلام اينكه 17تا 20 درصد آب در كشور به هدر ميرود، بيان داشت: براي جلوگيري از اتلاف انرژي در كشور بايد زيرساختها اصلاح شود و در برنامه پنجم كشور بايد هر ساله دو درصد از اتلاف انرژي در كشور كاهش پيدا كند. وي تاكيد كرد: براي اجراي قانون هدفمندكردن يارانهها بايد فرهنگسازي انجام شود و رسانههاي جمعي كشور بايد با ارائه الگوهاي مناسب گام موثر در راستاي اجراي اين قانون بردارند. نماينده مردم ساري در مورد گازرساني به واحدهاي آجرپزي در مازندران افزود: از 13واحد آجرپزي استان پنج واحد به شبكه گار متصل هستند و بر اساس مصوبات ستاد هدفمند كردن يارانهها شركت گاز موظف به لوله كشي گاز در واحدهاي آجرپزي است. وي در پايان گفت: شركت گاز موظف است تا پايان سال نسبت به لولهكشي گاز براي واحدهاي آجرپزي اقدام كند و در صورت عدم رعايت مصوبه ملزم به پرداخت خسارت به واحدهاي آجرپزي است.