رئيس كميسيون نظارت و بهداشت شوراي اسلامي شهر ساري گفت: طرح اجراي تكنولوژي استحصال برق از زباله در مركز مازندران به نتيجه نرسيد. به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري به نقل از روابط عمومي شوراي شهر ساري، جمال باقري در مراسم بهرهبرداري از پل روگذر ولي عصر (عج) با قدرداني از حضورمسئولان و مدعوين در مراسم و مشاركت شهروندان در احداث اين پروژه بيان داشت: جاي تحسين است كه شهرداري توانسته است پروژه ملي را با اعتبار شهرداري در مدت زمان تعيين شده به بهرهبرداري برساند و اين امر نقطه عطفي در مديريت شهري ساري است. وي افزود: شوراي اسلامي دوره سوم با شعار همدلي و همراهي تمام تلاش خويش را معطوف به اجراي برخي پروژههاي از قديم بر زمين مانده كرده و سعي شده با همكاري مناسب في مابين شورا، شهرداري، ادارات و سازمانهاي دولتي و بهدور از حاشيهسازي و حاشيهپردازي در انجام پروژههاي مهم شهري همت گمارد كه اين پروژه نيز از همان دسته است. باقري تصريح كرد: صورتجلسات شوراي اسلامي در طي چهار سال گذشته نشان ميدهد كه سه موضوع بسيار مهم دغدغه اكثريت اعضاي آن بوده است. وي تصريح كرد: پروژه كمربندي و چند تقاطع غير همسطح يكي از آن مواردي است كه باوجود اينكه تمام اين پروژه از محل اعتبارات وزارت راه اجرا ميشد از مصوبات سفر دوم هيئت دولت در جلسه مورخ 23/8/1387 است كه در بند پنج صفحه مربوط به وزرات راه و ترابري آمده است. رئيس كميسيون نظارت و بهداشت شوراي اسلامي شهر ساري با اشاره به اينكه دريغ از هرگونه همراهي و همكاري يادآور شد: در قالب همان شعار همدلي مقرر شده بود تا مسير اجراي اين پروژه توسط شهرداري حداقل يك سوم اعتبارات مورد نياز به كمك استانداري و از محل اعتبارات وزارت راه تامين شود. وي گفت: با تغيير برخي از مديريتهاي استاني تعهداتي كه براي پروژهها به دستگاههاي اجرايي ايجاد شد نيز به فراموشي سپرده شد. اين عضو شوراي شهر ساري به نمايندگي از ديگر اعضا در اين مراسم به سخنراني پرداخت و اظهار داشت: مگر ميشد مركز استان مازندران فاقد كمر بندي باشد و اگر اين جاده موجود كمربندي نيست پس كمربندي شهر ساري كجاست. وي در ادامه افزود: مسئولان وزارت راه و ترابري و نيز مسئولان استاني براي انتقال بار ترفيكي شرق و غرب چرا كمربندي اين مسير را رونمايي نميكنند. * معضل زباله در مركز مازندران لاينحل باقي ماند باقري از مسئولان استان و نمايندگان شهر در مجلس شوراي اسلامي خواست تا در حل مشكل ترافيكي كمك حال شهرداري و شوراي شهر باشند. وي اضافه كرد: پروژه ساماندهي زباله نيز يكي ديگر از دغدغههاي بحث برانگيز شوراي شهر و شهرداري است كه در مدت پنج سال گذشته فراز و نشيبهاي فراواني را گذرانده ولي هنوز اين معضل پا برجاست. وي در ارتباط با روند ايجاد كارخانه كمپوست در ساري بيان داشت: پيشنهاد به تصويب رسيده در سال 85 كه تا مرحله انتخاب پيمانكار نيز پيش رفت احداث كارخانه كمپوست بود كه به عللي از جمله نبود زمين مناسب در سال 87 دستگاههاي خريداري شده براي احداث كارخانه در شهر ساري به يكي ديگر از شهرهاي استان منتقل شده و به تبع آن اعتبارات مرتبط با آن نيز منتقل شد. رئيس كميسيون نظارت و بهداشت شوراي شهر ساري با اشاره به اينكه در جلسهاي يكي از مسئولان ارشد استاني با حضور در جلسه شورا وعده داد تا به محض تاسيس زمين مورد نياز، اعتبار لازم اختصاص داده شود، تصريح كرد: با وجود مصوبات موجود در هيئت دولت و نيز برنامه چهارم و پنجم توسعه نه تنها اين مشكل مركز استان نيز حل نشد بلكه همچنان شهرداري به ناچار و به اميد محقق شدن وعده مسئولان در حال حمل 140 كيلومتري زباله است. وي افزود: تاسف انگيزتر اينكه باب تازهاي درباره حل و فصل مشكلات زباله گشوده شد و آن بحث احداث كارخانه زبالهسوزي است كه انرژي و برق از آن استحصال شود. باقري اظهار داشت: تكنولوژي استحصال برق از زباله موجود است و برخي كشورها نيز از آن بهره بردهاند ولي ضرورت اجراي چنين پروژههايي كه نيازمند اعتبارات كلان و خارج از حد و اندازه شهرداري است تا چه حد است. * طرح اجراي تكنولوژي استحصال برق از زباله در مركز مازندران به نتيجه نرسيد عضو شوراي شهر ساري با بيان اينكه مسير جديد و كوتاه طرح اجراي تكنولوژي استحصال برق از زباله در مركز مازندران به نتيجه نرسيد، گفت: طرح جديد رفع مشكل زباله در مركز مازندران با توجه به موافقت سازمان محيط زيست، وزارت كشور و وزارت نيرو و نيز مصوبه سفر سوم دولت با توجه به نحوه اعتبار معلوم نيست به چه سرانجام نائل شود. وي افزود: تاكنون مسئولاني كه وعده تامين هزينه حمل 140 كيلومتري زباله را داده بودند به وعده خود عمل نكردند. باقري با تاكيد به اينكه شوراي اسلامي شهر ساري و شهرداري مانند گذشته شعار همدلي و همراهي را براي خدمترساني به شهروندان مركز استان داده بودند در كنار ساير مسئولان خدمتگزار مردم هستند، خاطرنشان كرد: انتظار حداقلي وجود دارد كه نمايندگان عالي رتبه دولت در استان نيز همت كرده و با تلاش مضاعف، مصوبات دولت را پيگيري كنند تا سهم و حق مردم استان مازندران را استحصال كنند. وي در پايان يادآور شد: انتظار اعضاي شورا و شهرداري در اجرايي شدن مصوبات دولت كه به دستگاههاي ذيربط ابلاغ شد بيش از آن نيست.