رئيس كميسيون نظارت و بهداشت شوراي اسلامي شهر ساري بر جلوگيري از حاشيهنشيني در ساري تاكيد كرد. به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، جمال باقري يكشنبه شب در جلسه علني شوراي اسلامي شهر ساري درباره رشد بيرويه ساخت و ساز در حاشيه شهرها بيان داشت: دستگاه اجرايي امور شهرسازي كه كار برنامهريزي را انجام مي دهد شوراي عالي شهرسازي و مسكن و شهرسازي است و شهرداريها تنها مجاب به اجراي كميسيون ماده پنج هستند. *نداشتن سند ثبتي املاك در اراضي مازندران وي افزود: بخشي از مشكلات شهر سازي به مشكلات قانوني در كل كشور بر ميگردد و ايراد اساسي كه در كل استانها به ويژه مازندران به وجود آمده است نداشتن سند ثبتي براي املاك شهرهاي شمالي است. باقري تصريح كرد: عدم سند ثبتي موجب ميشود بدون تغيير كاربري هر ملك شخصي بدون استعلام از مراجع ذيربط به دليل دستارمي بودن اراضي حاشيه شهر به فروش برسد كه مشكل حقوقي ندارد. وي ادامه داد: بررسي به اينگونه مشكلات بايد از طريق قوانين وضع شده در دولت حل شود. * بيتعهدي مسئولان استاني و كشوري به مركز مازندران مشهود است عضو شوراي شهر ساري با اشاره به حل مشكلات شهر ساري به عنوان مركز مازندران خاطرنشان كرد: ساري به عنوان مركز استان به جايگاه اصلي خود نرسيده است و وضعيت بيتعهدي مسئولان استاني و كشوري به مركز مازندران زبانزد خاص و عام است. باقري افزود: مقامات ارشد استاني كه غيردولتي هستند معتقدند كه به ساري كم لطفي ميشود، برخي نخبگان ايراد را از ما دارند كه پست ميز مي نشينيم و نطق ميكنيم. وي با پيشنهادي در صحن علني شورا تصريح كرد: جلسهاي با حضور بزرگان موثر در شهر ساري تشكيل شود تا با مكاتبههايي در سطح كلان مشكل كمربندي شمالي در مركز مازندران مورد پيگيري قرار گيرد. * شورا اقدام به بستن كمربندي شمالي كند رئيس كميسيون نظارت و بهداشت شوراي شهر ساري با بيان اينكه تصميم شورا براي جلوگيري از تردد خودروهاي برون شهري از مسير خروجي شهر بايد جدي باشد، اظهار داشت: شورا با مجوز شوراي تامين و مراجع ذيصلاح اقدام به بستن راههاي خروجي براي خودروهاي برون شهري را داشته باشد تا مشكل كمربندي شهر ساري حل شود و اقدامات اثرگذار باشد. وي در ادامه با بيان اينكه رئيس شورا در اجراي اقدامات لازم براي كمربندي شمالي نشستهايي داشته باشد، گفت: براي ايجاد امنيت اجتماعي دستگاههاي امنيتي در مركز استان با شورا همگام شوند تا شهر ساري به مطالبات ملي خود همچون استانهاي ديگر برسد. * براي حل مشكلات مركز مازندران با دفتر رياست جمهوري مكاتبه داريم باقري يادآور شد: شوراي شهر ميتواند با كوتاهي استانداري از باب درخواستهاي اعضاي شورا براي رسيدن به توسه امور شهري در سطح كلان با مافوق استاندار مكاتبه داشته باشد كه تاكنون شوراي شهر ساري كوتاهي كرده است. وي در بخشي از سخنان خود از شهرداران مناطق خواست تا در حد اختيارات كنترل و نظارت خود جلوي معضلي همچون حاشيه نشيني را بگيرد، اظهار داشت: مديريت فعلي شهرداري انتقال قدرت به شهرداران مناطق را تدريجي اعلام كرد.