رئیس حوزه هنری مازندران گفت: دومین سینمای چهار سالنه کشور در ساری احداث میشود. عزیزاله محمدپور در گفتوگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:قبل از انقلاب اسلامی در استان مازندران 22 سینما فعال بود اما در حال حاضر به 10سینما کاهش یافته است که از این 10سینما، شش سینما زیر نظر حوزه هنری و چهار سینما به بخش خصوصی تعلق دارد. وی با اشاره به اینکه مهمترین علت تعطیلی سینماها فرسوده شدن سینما است افزود: بعضی از سینماها به حدی فرسوده هستند که در شان تماشاگر نبوده و به علت فرسودهبودن بیشتر سینماها بسته شدند که از جمله آن سینما ایران و فرهنگ ساری است که طی پنج سال اخیر بسته شدند. رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه سینما فرهنگ ساری با اعتباری بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان در حال بازسازی است گفت: از این مبلغ 600 میلیون تومان توسط استانداری مازندران، 600 میلیون تومان توسط حوزه هنری و 600 میلیون تومان توسط سینما شهر تامین شده است. وی تصریح کرد: این سینما چهار سالنه به عنوان دومین سینمای کشور بعد از تهران در ساری احداث میشود که یکی از پیشرفتهترین و مدرنترین سینماهای کشور است. محمدپور بیان داشت: طی پنج سال اخیر با وجود تلاشهای زیادی که صورت گرفته برای سینماهای بهمن آمل، سینما بهشهر، انقلاب و ایران تنکابن هیچ بودجهای اختصاص نیافته و به دلیل فرسودگی، تعداد مشتریان سینماها بسیار کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه برای بازسازی سینماهای حوزه هنری به اعتباری بیش از 2 میلیارد تومان نیاز است، افزود:در سفر ریاست جمهوری طرح بازسازی سینماها را ارائه دادیم که قرار شد از امسال این بودجه به حوزه هنری مازندران تخصیص یابد. محمدپور اضافه کرد: حدود 15 سالی است که مردم از سینماها فاصله گرفته و به نوعی با سینماها قهر شدند و به سمت سالنهای تئاتر و گالریها روی آوردند که بخشی به علت شکل و نمای سینماها و بخشی به کیفیت برنامهها بستگی دارد چراکه کیفیت بعضی از فیلمها آن قدر پایین و فاقد جذابیت است که مردم از دیدن آن خسته میشوند